17 Ekim 2009 Cumartesi

Hobilerim / Nimet Teyze'nin El Örgüsü Battaniyesi



Fotoğrafa  tıklayıp  büyütebilirsiniz


Küçükkuyu'da evine konuk olduğum dünya tatlısı Nimet Teyze, kalan yünlerden bu cıvıl cıvıl battaniyeyi örmüş.Düz renk olanı da aynı teknikle örmüş. Bana da örülüşünü öğretti. Elimdeki örgüm biter bitmez ben de öreceğim. Tek sayıda, örneğin 61 ilmek başlanıyor. Haroşa örülüyor ve tam ortadaki üç ilmek birlikte alınarak kesiliyor. Böylelikle ortadan ilmekler eksilmiş oluyor. Bu işlem sürekli aynı yüzden yapılıyor, arka sıralarda eksiltme yapılmıyor. En son kalan üç ilmek de birlikte alınıp bitiriliyor. Resmin üzerine tıklarsanız detaylı olarak görebilirsiniz.

5 yorum:

  1. ne güzel olmuş, beni anılarıma götürdü.
    annecim bana bunlardan renk renk orlonla elbezi
    ördürürdü.:))) ben de zevkle yapardım.
    tabii bahsettiğim neredeyse 40 yıl önce..
    örgü öğrenme vesilesiyle ne çok yapmıştım:))
    hey gidi günler :))

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel örmüş yaa.
    Benim annem de aynı teknikle peçeteler örmüştü ben küçükken.Ozaman kağıt peçete yoktu misafire ya böyle örgü peçete ya da mavi,krem kumaşların kenarına yaptığı kenar oyasıyla örülmüş kumaş peçeteler verilirdi.
    Bize de örgü şiş öğrenelim diye başlanırdı.ilmek kaçırırsak bulaşık bezi yapardık.

    YanıtlaSil
  3. Ayy çok güzeller ya...
    Benim de var o peçetelerden ve ben kullanıyorum:))
    Ellerine saülık teyzenin

    YanıtlaSil
  4. El örgüsü battaniyeleri bende çok seviyorum.Nimet teyzemizin eline emeğine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Bu battaniyelerden ben de ördüm, benim ki dikişsiz, Nimet teyze nasıl yapmış göremedim, sanki onunki de dikişsiz gibi ama... Bir parça bittiğinde bir kenarından şiş geçirerek ilmek toplayıp, diğer yarısı için ilmek atarak devam ediyorum, l şeklinde 3 parça olduğunda sadece iki yandan ilmek toplamak yetiyor, bilmem anlatabildim mi:)) Becerikli Nimet hanımın ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.