4 Mayıs 2020 Pazartesi

Mısır Unlu, Pekmezli Keki Denemelisiniz

                                     Bu kek harika!
Lezzeti, kokusu, dokusu ile denemeye değer. İşte  tarifi:
1 su bardağı mısır unu
2 su bardağı un (Un miktarı kullanılan unun kalitesine, tazeliğine göre değişebilir. Kontrollü eklemekte yarar var.)
3 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1 su bardağından  1 parmak eksik şeker ( Bir bardak da olabilir, biz az şekerli seviyoruz)
2 çorba kaşığı pekmez
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilya
         


   Şeker ve sıvıları derince bir kapta  çırpma teli ile hızlıca  çırpıyoruz. Buğday ununun yarım bardağını ayırarak kalanını, mısır ununu, kabartma tozunu, vanilyayı  ayrı bir kapta karıştırıyoruz  ve  un karışımını  sıvılara ekleyip kaşıkla hızlıca  yediriyoruz. Eğer  fazla sıvı ise  ayırdığımız unu  da ilave ediyoruz. Benim kekimde  2 bardak  buğday unu ve 1 bardak mısır unu tam geldi.  Kek kalıbımızı yağlıyoruz. Hamuru  kalıba dökmeden önce  pekmezi  şöyle bir gezdirip fazla karıştırmadan hamurla  birleştiriyoruz. 180 derecede  pişiriyoruz. Benim fırınımda alt gözde 40 dakika kadar pişti. İnce  bir bıçakla  kontrol ettim. Bıçağı batırınca bulaşmıyorsa  tamamdır.  Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.








6 yorum:

  1. Çok nefis duruyor en kısa zamanda mısıunu ve pekmezi aldırıp yapmak istiyorum. Yaşdan dolayı dışarı çıkamıyoruz haliyle onun için eksik olanı hemen aldıramam amaebn kısa zamanda tedarik etmeye çalışacağım. Niye bu kadar detayına girdim ki :) galiba canım çok istedi.
    Güzel paylaşım için teşekkür ederim. Sevgiler.


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizden de sevgiler, selamlar Sevgili Gezgin Kova. Beğeneceğinizi umuyorum. Şimdiden ellerinize sağlık ve afiyetler olsun.

      Sil
  2. Değişik bir kek. İlk fırsatta denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin ve sonucu lütfen yazın. Sevgiler, selamlar.

      Sil
  3. Very interesting post. Your blog is great:)!
    I am following you and invite you to me
    https://milentry-blog.blogspot.com

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.