27 Mayıs 2015 Çarşamba

Nicotiana ve Patates Çiçekleri

Bugün sizlere bahçemden iki güzel çiçeği tanıtmak istiyorum.

İlki, şubatta  ektiğim sürpriz tohumlardan çıkan, hoş kokulu, kocaman yapraklı bir çiçek;
 Nicotiana.
Sürpriz  diyorum, çünkü daha önce hiç görmediğim bu bitkiyi sadece bir sitenin tohum tanıtımı sayfasındaki resimlere bakıp seçtim. Açıklamaları okuyunca buraya uygun olduğunu düşündüm.






Tohumları orta boy saksılara diktim ama ne göreyim, öyle bir boy attılar ki, geniş yaprakları saksıya sığmaz oldu. Hemen  büyük saksılara taşıdık. Koyu kırmızı ve fuşya pembesi çiçekler açtılar.Yerde de güzel olabileceğini düşünüyorum. Karanfile benzeyen enfes kokusu akşamları  çok belirginleşiyor.  Eylül sonlarına dek çiçek açacağı  söyleniyor.


























Diğer bitkimiz, çok tanıdık ama beni çok şaşırttı. Çünkü  sebze olarak dikildi. Annem çimlenen patatesleri  bir çiçek tarhına çok yakın  dikmiş. Bundan hoşlanmasam da emeği boşa gitmesin diye  dokunmadım.

Akrabası olan yıldız çiçekleri ile birlikte büyüdüler ve onlar da  çiçek açtılar. Daha önce de bu bahçede patates yetiştirilmişti ve çiçekleri krem beyazdı ama bu kez bunların çiçekleri nedense renkli açtılar. Çok hoş eflatun çiçekler, çiçek tarhında hiç de çirkin durmadılar.


























Begonvilli Ev'den şimdilik bu kadar.  Sağlıcakla kalın..

9 yorum:

  1. Doğa da ki muhteşem imzalardan biri daha adı sigara içeriğindeki NİKOTİni çağrıştırdı bir ilgisi yoktur değil mi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Evet var. Tütün bitkisi ile yakın akraba imiş bu güzel çiçek. Öyle yazıyordu, tanıtım yazısında.

      Sil
  2. Çiçekleriniz çok güzelmiş, nikotina çiçeğini ben de ilk kez gördüm ne güzel şeymiş o:) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ben de çiçek tohumu satan sanal mağazalarda tanıdım, Daha bilmediğim pek çok saksı ve peyzaj bitkisi var. Tavsiye ederim bir göz atın.

      Sil
    2. teşekkür ederim,mutlaka çok değişik bilmediğim bitkiler-çiçekler vardır,ben de bir göz atayım:) sevgiler..

      Sil
  3. Ne isimlerde ne güzel çiçekler var değilmi?
    Çiçeği bir komşumun bahçesinde görmüştüm ( beyaz renk) ismini ilk defa duydum.
    Çok güzel bir paylaşım emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ''Beyazı da çok güzel olurdu'' diye düşünmüştüm. Demek varmış.

      Zarif yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  4. Yine şaşırttınız bizi. Hiç bilmediğimiz çiçeklerle tanıştırdınız. Hepsi ne kadar da güzel. Teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de şaşırıyorum, ne harika çiçekler var diye:)) Bizden de sevgiler.

      Sil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.