20 Nisan 2015 Pazartesi

Omara Portuondo



O'na bayılıyorum. Küba'nın Edit Piaf'ı olarak da biliniyor.

84 yaşında, sanat hayatının 60  küsur yılını geride bırakmış. Latin müziğinin kraliçelerinden biri olan  bu hanımefendiye olan hayranlığım uzun yıllar öncesine dayanır. Özellikle ''Quizas Quizas''i  ondan dinlemek büyük keyif benim için..

https://www.youtube.com/watch?v=xo4jgscKgvY

 Son albümü Gracias'da kendisini en çok etkileyen Küba ve Brezilya şarkılarına yer vermiş. Çok sevdiği İstanbul'da verdiği muhteşem konserler de bir şans İstanbullular için.  İstanbul'daki son  konserinde 5 bin kişinin ona eşlik ettiğini duymuştum. Beşbinbirinci kişi olmak vardı..
https://www.youtube.com/watch?v=x3IqyTiSr3A




11 yorum:

  1. Sanatla geçen bir ömre,sanatla yoğrulan hayata,sanatla kendini ifade edişe her daim hayranım ben.Ve onları şanlı seçilmiş kişiler olarak düşünürüm.Sanatla geçen 60 yıl...Ne güzel okunuyor,kim bilir nasıl dolu,üretken geçti...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, hayranlık nedenlerim aynen söyledikleriniz..Sadece ses ve yorum değil, sanata olan tutku, üretkenlik ve her yaşın güzellikleri olduğunun kanıtı olan bir kişilik, sevgili Omara da vücut bulmuş.

      Sil
  2. Hayattan kopmamak böyle olmalı harika bir ses.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sevgili Hatice, örnek alınası bir insan..

      Sil
  3. fotoğraf değil de sanki karşımda gibi duran bu kadını sayende tanıyorum.. o şarkıyı başka şekilde dinlemişliğim oldu ama şimdi bu övgüden sonra dinlemek zorunlu oldu.. ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bundan sonra sık sık dinlersiniz sevgili Nilgün Hanım.:))

      Sil
  4. Kayınvalidemle aynı yaştaymış :)) İkisini karşılaştırınca hayata bağlı kalmak insanı genç ve dinç yapıyor diye düşündüm. Verdiğiniz linkten izledim. Yorumumu yazarken de videoyu açtım. Gerçekten harika. Dev bir çınar gibi. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de annemle karşılaştırdım. Annemden 10 yaş büyük. Ne zaman gezme ya da kültürel bir aktivite önersem, annem ''bizden geçti'' diyor. Bizim ihtiyacımız olan rol modeller Omara gibi kadınlar.

      Sil
  5. O ne güzel, yumuşacık bir ses...

    YanıtlaSil
  6. Ben geçtiğimiz ay Harbiye'de kendisi canlı canlı izlemek şerefine ulaştım. Hayranlık katsayımın artması bir yana çok takdir ettim performansını:) Bu arada bloğunuzu yeni keşfettim, bahçenizi hayranlıkla izliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.