19 Şubat 2009 Perşembe

Kitap / Atatürk ve Çevresindekiler / Kemal Arıburnu




Kitaplara olan düşkünlüğümü ve Atatürk'e olan hayranlığımı bilen eş dost, bana kitap hediye edecekleri zaman, özellikle onunla ilgili yazılmış olanları tercih ediyorlar. Çünkü biliyorlar ki, ilgi ile okunup değerlendirilecek. Bu kitap da bana hediye edilenlerden biri. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları'ndan. Kemal Arıburnu, babası şehit yüzbaşı Rifat Arıburnu'nun anısına sunduğunu belirtmiş. Kitabın ön sözünden bir bölümü aktarıyorum; yazarın duygu ve düşüncelerini çok güzel yansıtıyor bu paragraf bana göre.

''Her anı ve izlenimin büyük değeri vardır. Uzun ve görkemli bir dönemin güçlü komutanları, tarihçileri, şairleri, yazarları, romancıları, müzisyenleri ve halk ozanları hep O'nu anlatmaya, ressamlar O'nu çizmeye, heykelciler O'nu yontmaya çalışmışlardır. Bu anlatılanlar hep gönüldeki Atatürk'tür. O'nu gönlünde duymayanlar, davasına baş koymayanlar, başlarını omuzlarında bir yük gibi taşıyanlar, O'nu anlatamazlardı ki...''

184 sayfalı bu kitapta, Atatürk'ün yakın çevresinde yer almış 35 kişi ile ilgili anılara ve bu kişilerin kısaca biyografilerine yer verilmiş. Hamdullah Suphi Tanrıöver'le başlayıp, Ahmet Cevat Emre ile bitiyor. Ben merakla ve keyif alarak okudum. Bilmediğim bir çok durumu ve olayı öğrendim. Bu kişileri daha yakından tanıdım. Kaynakça bölümünde ise kitap için yapılan çalışmanın kapsamını gördüm. Okumanızı tavsiye ederim. Keyifli okumalar.


1 yorum:

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.