24 Mayıs 2015 Pazar

Susamlı Kek

















Bu kek  enfes kokuyor. Dokusu  ve tadı da çok güzel! Üstelik  hazırlaması kolay. Daha ne olsun!
Ölçümüz çay fincanı. İki buçuk çay fincanı un, bir çay fincanı eritilmiş tereyağ, bir çay fincanı şeker, üç yumurta (oda sıcaklığında köy yumurtası), bir çorba kaşığı süt, bir paket vanilya, yarım paket kabartma tozu, susam.(12 adet kek için)

Yumurta, şeker, yağ, süt karışımı ilk çırpılacaklar.  Unla birlikte elenmiş  tozlar  eklenerek kaşıkla sıvı karışıma yedirildikten sonra  aşağıdaki  görünümde bir kek hamuru oluyor.


Kağıt kek  kalıplarına 3/2  oranında  paylaştırıp susam serpin. Susamı sabitlemek için  yumurta akı kullanmaya gerek yok.  Kabarma sırasında hamur gerekeni yapıyor. Deneyenlere ve deneyecek olanlara afiyet olsun.

Mutlu pazarlar



16 yorum:

  1. Mutlu pazarlar !
    Sizin kekleriniz nasıl da güzel oluyor maşallah !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de mutlu pazarlar:)) Çok teşekkür ederim. İkram etmeyi çok isterdim. Sevgimle..

      Sil
  2. Ellerinize sağlık,ben bu tarifi çok sevdim ölçü bana göreymiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Billur Hanım. Ufak tefek oynamalarla farklı lezzetler elde edilebiliyor. Kakaolusu, çikolata parçacıklısı, kuru meyvelisi vs.

      Sil
  3. Elinize sağlık çok güzel görünüyor.Kek çok severim denemeli Türkan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Deneyin ve sonucu bana da söyleyin:)

      Sil
  4. Bir bardak çayla çok güzel olurdu. Çok nefis görünüyorlar emeğinize sağlık. Şu an bir kafeden yazıyorum çay da boş içilmiyor ki:)) çok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de afiyet olsun. Biz de eşimle bahçedeyiz. Yunan ezgileri dinleyip çay içiyoruz. https://www.youtube.com/watch?v=k5Kr2dS20Wc bu adreste tesadüfen bulduk. Sanırım onların country tarzı müziği bu. Taverna türüne pek benzemiyor.

      Sil
  5. Mmmmm enfes görünüyor.Elinize sağlık. Bir tane aldım haberiniz olsun :) Hemen not ettim. Bir ara deneyeceğim sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlışlıkla iki fincan un yazmışım. Düzeltiyorum;, iki buçuk çay fincanı un. Bizden de sevgiler.

      Sil
  6. Hiç bilmediğim bir tat. Susamlı bisküviye yakın bir şeyse hiç affetmem kahve ile götürürüm birkaç tane : )

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyor. Susamlı denemedim hiç..Genelde çikolatalı yapıyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çikolatalı da çok lezzetli oluyor.
      http://begonvilliev.blogspot.com.tr/2013/10/cikolatal-labneli-kek.html

      Sil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.