8 Nisan 2015 Çarşamba

Kakaolu, Muzlu Kurabiye

 Çay saati Begonvilli Ev'de önemsenir oldum olası. İşte bu kurabiye de hem çaya, hem de çok sevdiğimiz süzme kahveye  yakışan bir kurabiye.
İçinde 2 büyük çay fincanı un, yarım çay bardağı nişasta, 3-4 çorba kaşığı dolusu kakao, ayrıca, çikolata parçacıkları, ceviz, portakal kabuğu rendesi, 1 çay bardağı  oda sıcaklığında tereyağ, 1 çay bardağı esmer şeker, 1 büyük muz, 1 yumurta, üzerinde biraz  pudra şekeri, çok az karbonat var.  Tadı, kokusu, dokusu  mükemmel oldu.
Uygulama: Yağ, şeker, yumurta,  dilimlenmiş muz elle homojen  hale getiriliyor. Diğer malzeme kendi aralarında  iyice karıştırılıp yağlı karışıma ekleniyor. 180 derecede pişiriliyor.





Afiyet olsun!

10 yorum:

  1. eline sağlık hem pratik hem de nefis görünüyor.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler! Zaten kompleks tarifler bana göre değil:)

      Sil
  2. Vallahi pek hoş duruyor.
    Şampuanı eklemeyi düşünmüyorum, çok çabuk bozuluyor bitanem.

    Yağmur başladı.

    Uykulu anne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler..
      Ekle ya da ekleme canım, yine de şu şampuan işini halledelim. Emin ol kafama çok takılan bir konu bu şampuan meselesi.
      Burada da yağmur var.

      Sil
  3. Meyvesi hamuruna karışmış kurabiyeleri seviyorum, ben de dün eline ne geçerse kurabiyesi:)))) yaptım (Yulaflı ;yaban mersini,ceviz,tahin,pekmez,yumurta,süt az karbonat) o bitsin bunu deneyeceğim Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin tarif de tam benlik Hatice. Yulaflı, yaban mersinli, cevizli! Diğer malzeme de bomba. Valla bunu mutlaka denerim.. Artık yılların verdiği deneyimlerle ölçüleri kafadan tutturabiliyorum:)) Senin de ellerine sağlık.

      Sil
  4. Afiyetler olsun. Yesek yesek te kilo almasak ne güzel olur du.

    YanıtlaSil
  5. Kakao ve muz harika ikili:) çok severim ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.