14 Şubat 2015 Cumartesi

Ballı Biscotti

Aslında dün biscotti pişirmek için kolları sıvadım. Tam hamuru hazırlarken bahçıvanın telefonu geldi.
Önceden hazırlıklarını yaptığımız çiçek tohumlarını ekmek için  ''müsait misiniz?''  diyordu. Aman efendim ne demek, hiç bahçıvan hazretlerini geri çevirir miyiz. Yoksa bir daha bahçıvanımız falan olamaz. Anlayacağınız burada bu tür işler için adam bulmak çok zor. Bulduklarımız da çok nazlı insanlar. Evet iyi bir insan ama havadan nem kapar kendileri. Neyse, biscottilerden  nerelere geldik.
Dün sabah, hamurunu hazırladığım biscottiyi fırına attım ama aşağı, yukarı inip çıkarken  düzgün pişiremedim. Pişirip dilimlemeden sonra  ikinci pişirme aşamasında birazcık da yaktım:(( Yine de o hengamede çayın yanında yendi bitti. Benim kalender kocam yanık biscottileri bile beğendi:))
Bugün telafi için yeniden yaptım.





















Tarife geçmeden önce biraz biscottiden söz etmek istiyorum. Kendileri bir tür peksimet oluyorlar. Yalnız ekmekten değil de  sertçe bir  kekten yapılan  gevrekçe bir kurabiye. İtalyancada iki kez pişmiş anlamına geliyor. Ben süzme kahve ile, çok az şekerli olanı seviyorum. Lara'da otururken yakın sayılabilecek bir pastanenin harika biscottilerinden alırdım. Şu antep fıstıklı olan, mis gibi vanilya kokanlardan. Burada böyle bir şansım olmadığı için kendim yapayım dedim. Epeyce araştırıp onlarca tarif buldum. Dün çam fıstıklı, kuş üzümlü, tereyağlı bir tarif denedim ama biraz yandı. Bugün bu ballı tarifi yaptım. Kıtırlığı falan  fena olmadı.  Daha iyisini yapma umudum hala var.
İşte Tarifim:
2 çay fincanı un
1/2 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 tutam tuz
3 kaşık dolusu tereyağ
1 kaşık zeytinyağı
1 kaşık dolusu  esmer şeker
2 kaşık bal
(kaşık ölçüsü için çorba kaşığı kullanıyoruz)
2 yumurta
Yapılışı:

Önce fırınınızı 180 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayın.

Eritilmiş tereyağına zeytin yağını da karıştırın. Yumurtaları ekleyip iyice yedirin. Şeker ve balı da ekleyip karıştırın.

Vanilya, kabartma tozu ve çok az tuzla birlikte elediğiniz unu yağlı karışıma katarak hamurunuzu (fazla  yoğurmadan) hazırlayın. Streç film yardımı ile uzunca bir silindir yapıp pişirme kağıdı yayılmış tepsiye yerleştirin. 10-15 dakika  pişirip  iyice soğutun.

Soğuyunca keskin bir bıçakla ekmek dilimler gibi kesin ve bu dilimleri tekrar fırınlayın. İkinci fırınlamadan önce fırının sıcaklığını 150 dereceye düşürmeyi unutmayın.  15 dakika daha pişirince biscottileriniz hazır demektir. Soğuyunca kapalı bir kutuda ya da kavanozda dört beş gün taptaze kaldığını da hatırlatayım. Afiyet olsun!
Not:Anemonlar sevgili ormanımdan.  Yakında çok daha fazlasını göreceksiniz:)
Sevgiler, selamlar Begonvilli Ev'den

12 yorum:

  1. Begovilli ev....ellerine sağlık çok lezzetli olmuş.çayın yanında bir tane yedim. afiyet olsun.sevgiler emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emel Hanım. Keşke yakın olsak da birlikte çay, kahve muhabbetleri yapabilsek..

      Sil
  2. Çok nefis görünüyor afiyet olsu derim. Zonguldak'da bir pastanede satılıyordu adı selanik kek diye geçiyordu her gidişimde bir kaç paket alırdım dediğiniz gibi süzme kahve veya çayla yemeye çok yakışıyor. Yalnız onları şekli bir parmak inceliğinde acaba tadıda aynımıdır diye düşündüm:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selanik kurabiyesi de bir tür biscotti. Onların şekli eminim çok daha düzgündür. Benimki ekmek dilimlerine benzedi:)) Farklı biscotti tarifleri var. Kakaodan, portakala dek içine girmeyen kalmamış. Ortak özellikleri kıtır olmaları.

      Sil
  3. Biscottiye üzümlü peksimet derdim ben taaa ki kardeşim İngiltere,den tarçınlı, fıstıklı, cevizli çeşitlerini getirene dek . Yani biscotti diye bir kurabiye çeşidi olduğunu öğreneli çok fazla olmadı ☺️ Pek seviyoruz şimdi hatta annem takma dişlerine aldırmadan kıtır kıtır yiyiveriyor !
    Ellerine sağlık sevgili komşum sen ne yaparsan en güzelini yaparsın . Bahçıvan, tesisatçı vs... Konuları ise aynı bizim buralar ne yazık ki :(
    Mutlu hafta sonları !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru isimlendirmişsiniz komşucuğum. Mayasız hamurdan yapılmış, biraz da çeşnilendirilmiş peksimet aslında, öyle değil mi. Anneciğinize afiyetler olsun. Komplimanlarınız için teşekkür ederim. Bir şeyler yapmaya çalışıyorum işte:) Ahh, ah, çok istismar edildiğimiz o konulara girmeyelim iyisi mi.. Sevgiler, selamlar. Sizlere de mutlu hafta sonları.

      Sil
  4. Ellerinize sağlık ne çok severim ama hiç de beceremem :)) Her defasında ya kek gibi yumuşacık ya da çok sert oluyor :))
    Afiyetler olsun. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakın vaz geçmeyin. En iyi tarifler bir kaç başarısız uygulamadan sönra ortaya çıkıyor. Benimki de mükemmel değil ama olacak:)

      Sil
  5. Çok güzel görünüyor. Elinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Hep denemek istemişimdir, bakalım kısmet diyen anne

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.