5 Kasım 2014 Çarşamba

Sevgili Ormanımdan Bir Sürpriz Daha



Daha önceki yazılarımda, kızlarımla yaptığım orman yürüyüşlerimizde beni şaşırtan hoş sürprizlerden söz etmiş, fotoğraflarını paylaşmıştım.
Örneğin kuytu bir köşede bulduğum yabani karanfiller, enfes görünümlü kırmızı orman meyveleri, kokinalar ve vahşi orkideler gibi.  Bunları farklı zamanlarda, farklı köşelerde bulup görüntülemiştim.

Ancak bu seferki daha da şaşırtıcı oldu.  Çünkü hiç ummadığım bir bitkiyi ummadığım bir yerde  gördüm.

Bakın bu kocaman kayanın gözenekli dokusu kimlere ev sahipliği yapıyormuş?


Şimdi daha yakından bakalım:








 

Kaya parçasının üzerinde, daha önce çiçekçilerden ve yapı marketlerden satın aldığım sukulentlerin aynısını görünce ne kadar şaşırdığımı tahmin edersiniz.  Çünkü kayanın oyuklarında gözle görülür toprak bile yoktu. Kayanın sadece  doğu ve  kuzey doğusunda olduklarını gördüm. Işık ve ısı durumu ile ilgili olsa gerek.

Özenle ve dikkatle ulaşabildiğim üçünü aldım. Kökleri kopmadan çıktı. Bir saksıya diktim. Bir belgeselde bu tür ilginç bitkilerden örnek almanın onların korunmasına  katkıda bulunacağını  duymuştum.






Ertesi gün yani bu sabah biraz daha araştırmaya karar verdim. Belki farklı sukulentler  de vardır diye.. Ormanın kıyısında ve içinde benzer yapıda kayalar olduğunu gördüm. Ancak hiç birinde sukulentlere rastlamadım. Bazı eğrelti türleri, minik mantarlar vardı ama ilginçtir ki koca ormanda başka sukulentli kaya yoktu.



Ormandaki gözlem ve araştırmalarımız sürecek..





18 yorum:

  1. bır sorum vaar???
    bu dıkıldıgı saksının rengını alan ve cok dıkkatlı bakım ıstemeyen cıcekten degılmı???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikildiği saksının rengini alıp almadığını bilmiyorum ama fazla bakım istemediği doğru.

      Sil
  2. Formu çok güzel bu bitkilerin ve şimdilik görünen ormanın sukuletleri siz de sükunet bulmuşlar. Dilerim başkaları da oradadır ve dilerim sizdekiler çoğalık üresinler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de çok güzeller:) Çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Çok güzel. İnşaallah yeni yerlerini severler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım öyle olur. Doğal ortamlarından alırken içim sızlamadı desem yalan olur. Ancak buralarda ne yazık ki sık sık orman yangınları oluyor. Ayrıca yapılaşma hızla yayılıyor. İşte bu yüzden tamamen yok olabilirler diye üç fidecik aldım.

      Sil
  4. Ben de Akseki ye geldiğimde dağ tepe dolaşacağım bunlar için:)) çiçekçiler 100 liraya satıyor bunu.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akseki'ye geldiğinde mutlaka bana uğra. Akseki buraya fazla uzak sayılmaz. O zaman sana sevgili ormanımı gezdirir bunları da gösteririm. Ayrıca bendekiler ürerse sana da seve seve veririm.

      Sil
    2. Mutlaka uğramaya çalışacağım.
      Sevgiler

      Sil
  5. inş. çoğalır. Bayılıyorum bu sukulentlere çok şanslısın seni selamlamışlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah! Çok ilginç ki; ormandaki benzer kaya oluşumlarının hiç birinde sukulent yok. Allah korusun bir yangın olsa ya da orman imara açılsa yok olup gidecekler. Ben de o nedenle üretmek amacı ile aldım.

      Sil
  6. Doğanın ne hoş bir sürprizi olmuş size. Umarım daha da çoğalırlar sizin elinizde .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle oldu:) Aslında ormanın sürprizleri bitmiyor. Bugün de kıpkırmızı kokinaları gördüm. Yarın fotoğraflarını çekeceğim.

      Sil
  7. fazla bakım istemediği söylenen ama benin her deneyişimde kuruttuğum bitki :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer yerini bulursa gerçekten de fazla bakım istemiyor. Bütün mesele ona uygun ortamı bulabilmekte. Denemekten vaz geçmeyin:)

      Sil
  8. Ennn sevdiğimdir:) Kayaların üzerindeki halini fotoğrafta gördüğümde bile çığlık attım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bir gün mutlaka buraya gelip konuğum olmalısınız. Gözlerinizle görür, saksıdakilerden birini de alırsınız:) Sevgili ormanım evimize çok yakın. Bu içten bir davet!

      Sil
  9. Ne guzel fotograflar bu ara bende cicege topraga daldim menekseler sardunyalar mum cicegi yapragi guzel yakinda blogumda paylasilmayi bekliyor fotograflar

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.