8 Nisan 2012 Pazar

Harika Bir Kitap: Tarihte Garip Vakalar



Taşınma hazırlıklarının oldukça zor aşamasına sıra geldi. Götürüleceklerin seçilip paketlenmesi. Özellikle de kitapların elden geçirilmesi, üç grup olarak sınıflandırılması iki günümü aldı. Onurun kitapları, burada kalacaklar ve henüz okunmamış olduğu için yeni eve götürülecekler. Yaklaşık üç bin kitap, dile kolay. Özellikle Onur'a ait olanları yıllarca yatak altlarında, dolaplarda ve koliler halinde çatıda saklıyordum. Ne zaman kitaplarını götür desem, kütüphane yaptırmadan alamıyacağını söylüyordu. Kocaman çalışma odalı üç katlı evine yerleşince bile kitaplarını almayı ihmal etti. İşte bu taşınma işi onca kitabın gün yüzüne çıkmasına neden oldu. İki gündür deneyimsiz bir kütüphane memuresi gibi kitapları ayırıp düzenlemek için didinip duruyorum. Çok hoş sürprizler de yaşanıyor. Örneğin, lisedeyken öğretmenlerimden birinin hediye ettiği bir kitabı buluyorum. Ya da yazarının imzaladığı bir kitap geçiyor elime.
Ama en çok eski kitaplar heyecanlandırıyor beni. Onur'un kitaplarının arasında bulduğum bir kitap var ki; nasıl keyifle okuyorum anlatamam. Evet, bunca işin arasında kitap okuyorum. Kitapları ayırıken eski püskü, sayfaları sararmış küçük bir ciltli kitap buldum. Ayraç ipi elimde kaldı. İlginç olan ismi nedeni ile girişini okumağa başladım ve elimden bırakamadım.
Kitabın adı: Tarihte Garip Vakalar. Max Kemmerich yazmış. Behçet Necatigil çevirmiş. Varlık yayınlarının bir kitabı. Kasım 1952'de basılmış. Günümüz Türkçesine göre biraz eski dilli ama kesinlikle anlaşılır ve akıcı bir anlatımı var. Belli ki bir sahaftan alınmış. İçeriği dopdolu ve gerçekten de tarih boyunca yaşanmış pek çok ilginç olay, davranış ve geleneklere yer verilmiş. Hepsi gerçek durumlar, gerçek yaşanmışlıklar. Bazılarını okuyunca şaşkınlıklar içinde kalıyorum. ''yok artık, bu kadarı da olmaz!'' dedirtecek türden olaylar ya da gelenekler..
Bir kitaptan bölümler aktarmak tercih ettiğim bir tanıtım şekli değil ama eğer yeni basımları yoksa bu kitabın bulunabilme şansı oldukça düşük olduğundan en çarpıcı bölümlerini fırsat buldukça sizlerle paylaşmak istiyorum. Merak edenler yarın yazacaklarımı mutlaka okumalı.
Keyifli okumalar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.