30 Haziran 2011 Perşembe

Koruyucu Aile Sistemi

Sevginizi Ertelemeyin....
Hayalindeki koruyucu  aile  siz  olun...

Çocukların sağlıklı  gelişebilmeleri için, kendilerini koruyacak, sevecek, destekleyecek, güven sağlayacak, sosyal  ve maddi gereksinmelerini karşılayabilecek sıcak  aile  ortamına  ihtiyaçları vardır.
Sevginizi  ertelemeyin.. Diğer  elini  siz  tutun.  O'nun koruyucu  ailesi  olun.
 

Koruyucu Aile Hizmeti, öz  ailesi yanında bakılamayan çocukların kısa veya uzun  süreli başka aileler yanında bakılmasıdır.

Koruyucu Aile yanına; öz ailesi bulunan, öz ailesi tarafından bakılamayan, evlat  edindirilemeyen, kız ya da erkek, sağlıklı veya özürlü tek ya da kardeş çocuklar yerleştirilmektedir.
Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı olup Türkiye'de sürekli ikamet eden, 25-50 yaş arası en az ilkokul mezunu olan kişiler Koruyucu Aile olmak için Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü'ne başvurabilir.
Koruyucu Aile müracaat aşamasında koruyucu ailesi olmak istediği çocuğun yaş, cinsiyet, sağlık durumuna yönelik tercihlerde bulunabilir. Yapılan sosyal inceleme sonucunda müracaat olumlu değerlendirilmişse kişinin  ya da  ailenin talebi dikkate alınarak çocuk ya da  çocuklarla karşılaştırılır.
Koruyucu ailelere bakımını üstlendikleri her çocuk için, çocuğun yaş ve öğrenim durumuna göre artırılarak, eğitim vd.(servis ücreti, kurs ücreti) ücret ödemelerinin yanında, çocuğun sağlık giderleri resmi kurumlardan ücretsiz olarak karşılanır.

Sevginizi  ertelemeyin.. Diğer  elini  siz  turun.  O'nun koruyucu  ailesi  olun.

Çok  sevdiğim  Öğretmen Okulu'ndan  arkadaşım  Ayfer'i (Ayfer Doğan)  yıllar  sonra  bir  mezunlar  buluşmasında  bulduğum  zaman, onun Denizli Koruyucu Aile  Derneği Başkanı  olduğunu  ve  sistemin  oturtulup  yaygınlaştırılması  için yıllardır  büyük  bir özveri  ile  çabaladığını  öğrendim.

BAKIN  NASIL  BAŞLAMIŞ AYFER,  BU  ANLAMLI  YOLCULUĞA:

''Ayfer Doğan ben... 12 yıl önce başladı serüvenim... Geç saatte izlediğim bir televizyon programında tanıştım koruyucu aile modeliyle. Ailemle paylaştım duygularımı ve yapmak istediklerimi. Eşim, çocuklarım nasıl da çabucak onayladılar beni, bugün gibi hatırlıyorum.
Sevgili kızım... 8 yaşında katıldı hayatımıza. Onu büyütürken biz de onunla birlikte duygularımızın zenginliğini keşfettik. Her geçen gün onun hayata dair attığı kocaman adımları gözlemledik, izledik, birlikte paylaştık... Öykümüz mutlu sona doğru ilerliyor... O şimdi bir fakültede sosyoloji okuyor. Kendini geliştiriyor. Bizler de onun yaşama tutunabildiğini görerek huzur duyuyoruz...
Öykümüz bununla da sınırlı değil... 12 yıl boyunca kızımızı, kendi oğullarımızla birlikte büyütürken... sadece bir koruyucu aile olduk. Edindiğimiz deneyim sonucunda neden koruyucu aile modelinin tanıtılmasına katkıda bulunmadığımızı SHÇEK önerene kadar düşünemedik... SHÇEK’in önerisiyle başlayan örgütlenme sürecimiz ilimizdeki koruyucu ailelerimizin de çabasıyla hızlandı... ve devam etmekte...
Örgütlenme sürecimizde, şartlarımın yeniden koruyucu aile olmamaya çok uygun olduğunu fark ettim. Başvurularım çok çabuk yanıt buldu... Şimdi hayatıma yeniden anlam kazandıran iki küçük kız kardeşin koruyucu ailesiyim. Kızlarımla ailemiz şimdi 7 kişilik kocaman bir aile oldu. Her günüm onlarla güzel... onlarla renkli... küçük kızlarımla hayatım daha da anlamlı.. onları yetiştirirken aldığım haz... yaşadığım olumlu duygularla duygu dünyamın zenginliklerini fark ediyor... kendimi çok iyi ve mutlu hissediyorum. Onları çok seviyorum.
Mücadelemizde bize destek veren, bizi cesaretlendiren, özveriyle çalışan Denizli SHÇEK md. Ve uzman arkadaşlarımıza , çalışmalarımıza yürekten katılan, sayımızı artırmak için canla başla çalışan koruyucu ailelerimize, Maddi ve manevi olarak bizi destekleyen değerli dernek üyelerimize sonsuz teşekkürler...
Denizli Koruyucu Aile Derneği Başkanı
AYFER DOĞAN ''
Doğan Ailesi, öz  çocukları ve  koruyucu  aile  olarak kanatları  altına  aldıkları  çocukları  ile  birlikte.

Daha  sonra  Bir  kaç  kez  daha  görüşme  şansımız  oldu. Hatta  en  son  Kuşadası  buluşmamıza  yoğun  dernek  işleri  yüzünden  katılamadığı  için  dönüşte  evine  uğradık.  Eşi  Cüneyt Bey'le koruyucu  ailesi  olduğu  iki  minik  kızı, kedileri,  köpekleri  ile ,  güzel  yuvasında nasıl  bir  dünyası  olduğunu  gördüm.  Çok  duygulandım.   Geçtiğimiz  günlerde  şu  an  üniversite  diplomasını  alan  ilk  manevi  kızının diploma  töreni  için  Isparta'ya  gelince  bize  de  uğradılar. Böyle  bir  arkadaşım  olduğu  için  çok  mutluyum..

5 yorum:

  1. keske herseyı paylassa ınsanlık
    var olanlar olmayanlara verse
    dunya emınım su ankınden cok daha guzel olurdu

    cok guzel bı uygulama bu

    dılerım cok ses bulur

    YanıtlaSil
  2. O çocuklara nasıl bir aile sıcaklığı yaşattıklarını görünce çok duygulandım Öykü'cüğüm. Neden olmasın? Koşullara uyan pek çok aile yeterli tanıtım yapılırsa kucak açabilir bu çocuklara.

    YanıtlaSil
  3. Zor ve çok sorumluluk gerektiriyor. Bravo arkadaşınıza.

    YanıtlaSil
  4. çok duygulandım kocaman yürekli hanımefendiye sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. cok guzel! paylastigin icin de sana ayrica tesekkurler..

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.