21 Eylül 2008 Pazar

Son Okuduklarımdan / Kitap

Faşismin Analizi

Ünlü İtalyan yazarı Maria Antonietta Macciocchi' yi, ''Çin Deyince'' adlı yapıtı ile tanımıştım.Bize göre yer yüzünün uzak bir yerinde yaşayan, kültürünü ve uygarlığını pek iyi bilmediğim bir halkı tanıyabilmek amacı ile seçmiştim bu kitabı.Okudukça yoğun siyasal içeriği ile ilgimi çekti.Böylelikle diğer yapıtlarını okuma isteği geldi kendiliğinden. İkinci olarak, ''Faşizmin Analizi'' vardı sırada.İlk kitabın etkisinden kurtulmadan, bu yapıtı okudum. Macciocchi, dünyada duyulmuş çizme seslerini, bilimsel bir yaklaşımla, akademik araştırmalarla analiz etmiş. Kısa bir kitap eleştirisinde dile getirilemeyecek kadar çok yönlü sosyolojik ve psikolojik yönleri ile ele almış.Okuyunca, kitabın ders kitabı niteliğinde olmadığını gördüm. Dünyada olup biten siyasal ve sosyal olaylara ilgi duyan ve entellektüel donanım gereksinimi duyan herkesin kütüphanesinde olmalı diyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.